Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(5)
dostępne
(1)
Placówka
Kowale Pańskie - Wypożyczalnia
(6)
Autor
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Paweł (informatyk)
(1)
Guthals Sarah
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Kanat-Alexander Max
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Kozioł Marcin (1977- )
(1)
Małachowski Radosław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Dzieci
(4)
9-13 lat
(3)
6-8 lat
(1)
Programiści
(1)
Temat
Gry komputerowe
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Uzależnienie od Internetu
(2)
Baltie
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Dzieci
(1)
Internet
(1)
Komputery
(1)
Literatura popularnonaukowa dla dzieci
(1)
Media społecznościowe
(1)
Minecraft
(1)
Młodzież
(1)
Netykieta
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Programy komputerowe
(1)
Scratc
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Gry komputerowe
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(115)
Socjologia i społeczeństwo
(46)
Edukacja i pedagogika
(44)
Literaturoznawstwo
(30)
Medycyna i zdrowie
(29)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Psychologia
(23)
Podróże i turystyka
(21)
Religia i duchowość
(21)
Kultura i sztuka
(17)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(15)
Etnologia i antropologia kulturowa
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Językoznawstwo
(6)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(5)
Hobby i czas wolny
(4)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Styl życia, moda i uroda
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Biologia
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(3)
Dom i ogród
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kulinaria
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Chemia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Kuchnia i gotowanie
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kowale Pańskie - Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Minecraft zauroczył rzesze użytkowników z całego świata. Miliony graczy w najróżniejszym wieku pasjonują się przedziwnym światem Minecrafta. Ci najbardziej doświadczeni nie tylko walczą z wrogimi istotami czy tworzą fantastyczne budowle, ale również modyfikują grę. Dzięki tym modyfikacjom, zwanym przez graczy modami, można zmieniać wygląd i działanie Minecrafta: tworzyć nowe krainy, budować imponujące konstrukcje, a także pisać minigry funkcjonujące w obrębie świata Minecrafta. Do niedawna te fantastyczne możliwości były dostępne tylko dla doświadczonych programistów. Ta książka została napisana dla najmłodszych pasjonatów Minecrafta. Pokazano w niej, w jaki sposób można tworzyć mody za pomocą narzędzia o nazwie LearnToMod. Dzięki temu oprogramowaniu łatwiej można zmierzyć się z wyzwaniami, jakie towarzyszą modowaniu Minecrafta. Młodzi adepci tej gry niepostrzeżenie przyswajają sobie podstawy kodowania i zdobywają pierwsze szlify podczas wykonywania różnych zadań. Rozwijają umiejętność logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, wyzwalają naturalną dziecięcą kreatywność — i świetnie się przy tym bawią! W tej książce przedstawiono: - sposób posługiwania się narzędziem LearnToMod - projekty o różnym stopniu trudności - korzystanie z bibliotek Arena Buider i Capture The Flag - tworzenie minigier o różnym stopniu złożoności - i wiele, wiele innych! Modowanie Minecrafta — stwórz coś wyjątkowego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kowale Pańskie - Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kowale Pańskie - Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im.
W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy. Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kowale Pańskie - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Docent pięć procent i... Szalona historia komputerów / Marcin Kozioł. - Warszawa : Prószyński Media, 2017. - 159, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 29 cm.
Historię komputerów opowiadają Docent Pięć Procent oraz pies (?es). Obaj dali się wessać i z wnętrza komputera (sieci komputerowej) przedstawiają nie tylko dzieje komputerów, ale też gier, internetu itd. "Bo jak się jest w środku komputera - wie się o nim wszystko". Nieco szalona forma graficzna nawiązuje stylistycznie zarówno do bardzo popularnego Minecrafta, jak i wielu gier mobilnych, które wykorzystują modną teraz "kanciastą" oprawę. Jednocześnie jest to bezpośrednie nawiązanie do historii 8-bitowych komputerów, z którymi sentymentalnie związane jest całe pokolenie 30/40-letnich tatusiów oraz 50/60-letnich dziadków. Zarówno forma graficzna, jak i sposób narracji są na tyle uniwersalne, że z pewnością urzekną nie tylko sześciolatków, ale i dorosłych czytelników tej książki. Dzięki niezwykle lekkiej, ale bardzo rzetelnej, jeśli chodzi o wiedzę, i fachowo skonsultowanej opowieści "Szalona historia komputerów" może być też wykorzystywana w różnorodnych działaniach edukacyjnych, m.in. w szkole. Uwaga! Książka zawiera wiele "ukrytych" dodatków multimedialnych (wpisanie kodów z książki na www.docent5procent.pl będzie powodowało otworzenie filmów youtube i stron www).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kowale Pańskie - Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dragon Edukacja)
Na okładce: Niezbędnik młodego entuzjasty Internetu: zbiór bezpiecznych zasad określajacych normy zachowania w społeczności internetowej.
Rodzice i nauczyciele z pewnością często ci powtarzają, że Internet jest niebezpieczny i trzeba uważać. Oczywiście kiwasz głową i dla świętego spokoju przyznajesz im rację, ale czy na pewno umiesz zadbać o swoje bezpieczeństwo? Z tej książki dowiesz się: - dlaczego warto chronić prywatność, - jak radzić sobie z cyberprzemocą, - czym różni się wirus od robaka komputerowego, - co to są flejmy, ciasteczka i mikropłatności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kowale Pańskie - Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej